Tabung Masa Depan

Saturday, October 10, 2009

Papadom

"Salam..su..nak ikut tak pi tengok movie? cite papadom."
Macam tu lah lebih kurang msg ym yang aku terima dari Lia. Papadom? memang aku pernah dengar pasal filem ni. Filem yang belum tayang kat pawagam tapi dah terima banyak award kat Festival Filem Malaysia ke 22. Bagus sangat ke Filem ni sampai menang banyak award? so..disebabkan persoalan tu jgklah aku terima tawaran dari Lia untuk tengok cite ni..



Kami yang seramai 10 orang,tengok cite ni kat mines kol 9.30 mlm.. Tapi yang tak syoknya masa masuk tu, cite dah start lbh kurang 5 minit.Dengan tempat duduk kami yang dah dikebas orang. Terpaksalah kami merempat kat tempat2 duduk yang kosong. Tapi apa pun ia langsung tak mengganggu kami untuk menghayati ke'best'an cerita ni. Dalam lawak-lawaknya, tetap ada mesej yang ingin disampaikan..Kata-katanya selamba tapi menghiburkan..


Imej 1 Malaysia yang ingin ditonjolkan dalam cerita ni...


Que Haidar dalam citer ni kiut sgt2..Suka3..tapi dah jadi laki orang la.. :(


Yang kelakarnya bila ada antu yang sempoi..leh pakai baju ikut tema...




Antu pon mkn papadom..keh3




lakonan khairiah bnyk memainkan peranan. Best. Serasi dgn afdlin shauki yang dah mmg klakar..

Apa-apa pun puas hati dgn hasil kerja Afdlin Shauki.Lepas ni agak2 dia buat citer apa pulak yek? harapnye yang berkualiti jugaklah ye....


*Thanks Lia sbb ajak Sue tgok Movie..Syg Lia..(bodek)ekekeke...

4 comments:

♥ shiMawar ♥ said...

besh ek cite ni..?xpe2..hjg mggu ni kena gi tengok ni..hehe.. :)

suriya said...

best yang amat! pi la tgok! x rugi..hehehe

SRIKANDI said...

ramai kater citer ni best..aku nk tgk ari 2 tp tyangan die kul 10.30 mlm..lambt sgtla pulak..nt aku lmbt balik..so hopefully this weekend dpt tgk..nk ajak abg reza...die x suke citer melayu..tp aku nk pakse gak!klu x aku guling2 depan wayang tu..haaaa...

suriya said...

Owh..kompom SRIKANDI ni Nadya..hehehe.
Weh pi jer la..kompom lps ni dia suka tgok citer melayu..klaka la cite ni..tak rugi punye labur duit..cayo ckp den..

Saturday, October 10, 2009

Papadom

"Salam..su..nak ikut tak pi tengok movie? cite papadom."
Macam tu lah lebih kurang msg ym yang aku terima dari Lia. Papadom? memang aku pernah dengar pasal filem ni. Filem yang belum tayang kat pawagam tapi dah terima banyak award kat Festival Filem Malaysia ke 22. Bagus sangat ke Filem ni sampai menang banyak award? so..disebabkan persoalan tu jgklah aku terima tawaran dari Lia untuk tengok cite ni..



Kami yang seramai 10 orang,tengok cite ni kat mines kol 9.30 mlm.. Tapi yang tak syoknya masa masuk tu, cite dah start lbh kurang 5 minit.Dengan tempat duduk kami yang dah dikebas orang. Terpaksalah kami merempat kat tempat2 duduk yang kosong. Tapi apa pun ia langsung tak mengganggu kami untuk menghayati ke'best'an cerita ni. Dalam lawak-lawaknya, tetap ada mesej yang ingin disampaikan..Kata-katanya selamba tapi menghiburkan..


Imej 1 Malaysia yang ingin ditonjolkan dalam cerita ni...


Que Haidar dalam citer ni kiut sgt2..Suka3..tapi dah jadi laki orang la.. :(


Yang kelakarnya bila ada antu yang sempoi..leh pakai baju ikut tema...




Antu pon mkn papadom..keh3




lakonan khairiah bnyk memainkan peranan. Best. Serasi dgn afdlin shauki yang dah mmg klakar..

Apa-apa pun puas hati dgn hasil kerja Afdlin Shauki.Lepas ni agak2 dia buat citer apa pulak yek? harapnye yang berkualiti jugaklah ye....


*Thanks Lia sbb ajak Sue tgok Movie..Syg Lia..(bodek)ekekeke...

4 comments:

♥ shiMawar ♥ said...

besh ek cite ni..?xpe2..hjg mggu ni kena gi tengok ni..hehe.. :)

suriya said...

best yang amat! pi la tgok! x rugi..hehehe

SRIKANDI said...

ramai kater citer ni best..aku nk tgk ari 2 tp tyangan die kul 10.30 mlm..lambt sgtla pulak..nt aku lmbt balik..so hopefully this weekend dpt tgk..nk ajak abg reza...die x suke citer melayu..tp aku nk pakse gak!klu x aku guling2 depan wayang tu..haaaa...

suriya said...

Owh..kompom SRIKANDI ni Nadya..hehehe.
Weh pi jer la..kompom lps ni dia suka tgok citer melayu..klaka la cite ni..tak rugi punye labur duit..cayo ckp den..